AstridO.reismee.nl

Cambodja

Na een hele lange reis van 14 uur ben ik zondag avond laat gearriveerd in sihanoukville in Cambodja. Wat een reis! Ik zal denk ik in mijn hele leven op 1 dag nooit meer zo veel voertuigen gebruiken. Ik ben namelijk zondag om half negen vetrokken per taxi ( dit is niet een taxi zoals jullie ze kennen het is namelijk een verbouwde pickup truck waar aan de buitenkant een paar bakkenist geplaatst zijn) naar de de boot. Die bracht me naar het vaste land van Thailand. Vanuit daar ben ik weer naar het busstation gebracht met een pickup truck. Vanaf het busstion werd ik in een minibus vervoerd naar de grens. Het verlaten van Thailand ging allemaal erg netjes en vlot. Ik was al gewaarschuwd dat het er in Cambodja allemaal wat minder net aan toe gaat. Ik moest eerst medisch gekeurd worden... Dit hielt in dat ze een termometer in de lucht hielden gericht op mijn hoofd en ze mijn temperatuur meten. Deze meter was zo ver van mijn Hooft dat ze uiteindelijk de luchttemperatuur meten die was op dat moment 35graden. Nadat ik voor deze uitgebreide medisch keuring betaald had moch ik door. Wat een criminelen! Toen nog een visum regelen. En op de een of andere manier waren de prijzen op eens 25% gestegen! Weer extra betalen, wat een boeven. Goed k kon mijn reis vervolgen. En wel per motorbike. De moterbike taxi bracht me 10 km verder naar het busstation. nou ja bus station meer dan zand en de paar kooktentjes was het niet. Uiteraard was er een behulpzame bus agent die me voor 15 dollar graag een bus kaartje verkocht. Normaal kost een kaartje 7 dollar maar goed hij vertelde me me een straks gezicht dat het 'avond duurder is. Omdat de bussen dan minder vol zitten. Wederom geen keus. Dit was de laatste bus anders had ik daar in de middel of nowhere moeten overnachten. We zijn om 16 uur vetrokken en ik kwam uiteindelijk om 22.30 aan in sinahoekvile, slechts 230 km van de grens.. Hè reizen gaat hier allemaal iets langzamer. Met name omdat de wegen slecht zijn en er vaak gestopt wordt. Sihanoukville was niet helemaal mijn stad. Het is een uitgestrekte stad me veel strand. Gedurende de nacht schijnt het gevaarlijk te zijn.gelkkig niets van gemerkt. Verder is er weinig geen musea geen tempels. Dus ik ben naar 1 dag en 2 nachten weer vertrokken naar kampot. Dit was wederom weer een bijzondere rit. Jullie zullen het niet geloven maar ik zat met in het totaal zes mensen in een gewone auto. 3 mensen op de achterbank (niets bijzonders dus) ik op de bijrijders stoel en de chauffeur samen met iemand anders op de rijdersstoe. Opvroeg me de gehele rit van anderhalf uur af wie er aan hè rijden was. Maar we zijn er gekomen, we hebben wat koeien en honden ontweken en veel kuilen in de weg. Maar verder was het niet onaangenaam, Ik ben dus vanmorgen aangekomen in kampot, de peper stad van de wereld! Het is een klein plaatsje. Ik kan hier lekker rondlopen en verschillende dingen Ondernemen. Er is veel natuur en er zijn ook tempels gemaakt in de bergen, die wil ik ook gaan bezoeken. Als het morge droog is ga ik een scooter huren omgeving te verkennen. Verder heb ik kennis gemaakt met een Belgische dame, zij is met pensioen maar geeft hier Engelse les aan kinderen van hè platteland. Verder bouwt ze hier huizen en slaat te waterputten, dus misschien kan ik haar oom ergens mee helpen. Kortom nieuwe ogen nieuwe impulsen!

Reacties

Reacties

Omi

dag Assi, zeker wat een spannende avonturen beleef je,impulsen genoeg. Wel fijn de kennismaking met die belg.dame, daarom oud?toch aan de slag wat ze daar doet,
voor andere die nodig hebben. Ben benieuwd naar je verdere
avonturen,kijk wel uit hoor. Veel liefs je Oma.

Tante Ans

Astrid, geweldig!!! Wij trekken helemaal met je mee! Genieten van je verslagen! Wat 'n avontuur! Zou zo rugzak weer op doen. Zijn écht trots op je! Liefs XXX

ellen en johan

hé astrid,

wat heb jij een lange reis gemaakt naar cambodja. maar wel spannend om te lezen. Wat jij allemaal heb mee gemaakt, mijn kinderen zijn erg trots op hun tante en ik op mijn schoonzusje! op naar het volgende avontuur.

groetjes ellen en johan jarno en nynke

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!